657 sayılı Kanunun bazı maddelerinde deÄŸiÅŸiklik içeren Torba Kanun Tasarısı Meclis’e sunuldu" />
“DERHAL BU YANLIÅžTAN DÖNÜN!” 657 sayılı Kanunun bazı maddelerinde deÄŸiÅŸiklik içeren Torba Kanun Tasarısı Meclis’e sunuldu “DERHAL BU YANLIÅžTAN DÖNÜN!” 657 sayılı Kanunun bazı maddelerinde deÄŸiÅŸiklik içeren Torba Kanun Tasarısı Meclis’e sunuldu. Tasarı, milyonlarca memurun beklentilerini boÅŸa çıkarırcasına sendikaların ve Hükümetin üzerinde anlaÅŸtığı, sözleÅŸmeli personelin kadroya geçirilmesi, memurlara bir derece verilmesi, disiplin affı gibi konulardan bir tanesi bile yer almadı. Bunların yerine Hükümetin teklif ettiÄŸi ve sendikaların çekince koyduÄŸu, üst düzey yöneticilerin atanabilmeleri için gerekli olan çalışma sürelerinin azaltılması, doÄŸrudan özel sektörden açıktan atama yöntemiyle kamuya yönetici atanabilmesi, kamuda kariyer ve liyakat ilkelerinin yok sayılması ile ilgili bir tasarı hazırlandı. Tasarıya Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı İsmail Koncuk, yaptığı basın açıklamasıyla tepki gösterdi. Koncuk, açıklamasında ÅŸu ifadelere yer verdi: “Türkiye’de görev yapan 2,5 milyon memurun sorunları daÄŸ gibi yığılmıştır. Konfederasyon olarak bu sorunlar yığınının çözülmesi ve memurlarımızın rahat bir nefes alabilmeleri için mücadele ettikçe Hükümet, yeni sorunlar doÄŸuracak uygulamalara imza atmaktadır. Kamu idaresinde yeni sorunların ortaya çıkmasına neden olacak bir çalışma da geçtiÄŸimiz gün Meclis gündemine getirilen Kanun Tasarısı’dır. Tasarı’ya genel olarak baktığımızda memurların sorunlarını çözmekten çok Hükümetin kamu yönetiminde yapmayı planladığı deÄŸiÅŸiklikleri hayata geçirme arzusunda olduÄŸunu görüyoruz. 2012 yılında gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerinin ardından memurlarımızın yıllardır karşı karşıya kaldıkları açmazdan kurtarılması için gerekli uygulamaları içeren taleplerimiz üzerinde Kamu Görevlileri Danışma Kurulu toplantıları gerçekleÅŸtirdik. Bu toplantıların tamamında Sayın Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik de hazır bulundu ve müzakereler, toplamda 161 baÅŸlık üzerinden yürütüldü. Gündeme getirdiÄŸimiz konulardan baÅŸta sözleÅŸmeli ve geçici personelin kadroya geçirilmesi, 2005 yılından sonra göreve baÅŸlayan personele bir derece verilmesi, 399 sayılı KHK’ye tabi sözleÅŸmeli personelin, memurlara tanınan izin haklarından aynı ÅŸekilde yararlanması, disiplin cezalarının affı, kadın memurlara hamileliÄŸin baÅŸlangıcından itibaren ve analık izninin bitiminden itibaren bir yıl süreyle gece nöbeti ve gece vardiyası görevi verilmemesi, Yardımcı Hizmetler Sınıfına dâhil kadro unvanlarında görev yapan personele de ek gösterge verilmesi, 4046 sayılı Kanun hükümleri uyarında araÅŸtırmacı kadrosuna atanan personelin daha önce ihraz etmiÅŸ oldukları unvanlara atamalarının yapılması, devlet memurlarının özel sektörde geçen hizmet sürelerinin tamamının kazanılmış hak aylığıyla deÄŸerlendirilmesi gibi sorunların çözümü için toplamda 13 maddeyi bulan kanun tasarısı taslağı hazırlandığı, birçok sorunun çözümü için de Yönetmelik ve Genelge taslakları üzerinde çalışıldığı tarafımıza bildirilmiÅŸti. Daha sonra gerçekleÅŸtirilen toplantıda ise; 1. 2005 yılından sonra göreve baÅŸlayan personele 1 derece verilmesi, 2. “Yardımcı hizmetler sınıfına” dâhil personele ek gösterge verilmesi, 3. Yüz kızartıcı suçlar hariç disiplin cezalarının affedilmesi, 4. Yıllık izinlerin iÅŸ günü esasına göre düzenlenmesi, 5. En az bir yıl açıktan vekil olarak görev yapanlara yıllık izin verilmesi, 6. 399 sayılı KHK’ya tabi sözleÅŸmeli personel, 4/B sözleÅŸmeli personel ile 4/C li geçici personelin izin sürelerinin memurlara paralel ÅŸekilde yeniden düzenlenmesi, 7. Kamuda memuriyet dışında ve özel sektörde geçen hizmet sürelerinin tamamının kazanılmış hak aylığında deÄŸerlendirilmesi, 8. Kadrolu, sözleÅŸmeli ve geçici personel statüsünde ki kadın kamu görevlilerine daha az gece nöbeti ve gece vardiyası görevi verilmesi, 9. Nöbetçi memur uygulayan kurumlardan bu uygulamanın kaldırılması, 10. Sümer Holding’de çalışan sözleÅŸmeli personelden kesilen iÅŸsizlik sigortası priminin kesilmemesi, 11. İş kazası riskine maruz kalanlara karşılık sorumluluk taşıyanlar ile mali iÅŸlerden sorumlu olan kamu görevlilerine rücu edilen tazminatlara karşılık kurum tarafından mali sorumluluk sigortasının yaptırılması, 12. 4046 sayılı kanun hükümleri uyarınca araÅŸtırmacı kadrosuna atanan personelin öÄŸrenim durumları itibariyle ibraz etmiÅŸ oldukları unvanlara istekleri halinde atanmalarına imkân saÄŸlaması, 13. Adaylık süresi içinde uyarma veya kınama cezası alan aday memurların adaylıklarına son verilerek memurlukla iliÅŸkilerinin kesilmesinin önlenmesi, 14. KİT (PTT) BaÅŸmüdürlerinin il müdürü düzeyine getirilmesi konularında düzenleme yapılacağı, gündeme getirilen diÄŸer konularda ise çalışmaların sürdüÄŸü açıklanmıştı. Sonuçta geçtiÄŸimiz gün TBMM gündemine sunulan tasarı metnine baktığımızda yukarıda sayılan ve üzerinde aylardır toplantılar yapılan hiçbir konuya yer verilmediÄŸini görmekteyiz. Tasarı’da yer alan uzman yardımcılığından uzmanlığa geçiÅŸte aranan 3 yıllık sürenin 2 yıla indirilmesi ve tez ve yabancı dil ÅŸartının kaldırılması ile 28 Åžubat sürecinden zarar gören memurların görevlerine dönmelerini kolaylaÅŸtıran maddeler olumlu olmakla birlikte; kurum çalışanlarının kurum içinde yapılacak bir sınavla kariyer uzmanlığa geçebilmelerine iliÅŸkin önerimizin Tasarı’ya dâhil edilmemesi on binlerce memurumuzun umutlarını suya düÅŸürmüÅŸtür. Özellikle Meclise sunulan Tasarı’da yer alan konulardan; 666 sayılı KHK ile kaldırılmasının Anayasa Mahkemesi’nin iptal ettiÄŸi fazla mesai ücretlerinin Kanun Tasarısıyla yeniden kaldırılması, ekonomik olumsuzluklardan en fazla etkilenen kesim olan memurlarımızın fazla mesai ücretlerinin kesilmesi nedeniyle ücretlerinde büyük düÅŸüler yaÅŸanmasına yol açacak, zaten açlık ve yoksulluk sınırı arasında maaÅŸ alan memurlarımızı yokluÄŸa ve yoksulluÄŸa mahkûm edecektir. 657 sayılı Kanuna bir madde eklenerek Müdür, İl Müdürü, Daire BaÅŸkanı ve daha üst ünvanlı kadrolara yapılacak atamalarda aranan 8-10 ve 12 yıllık hizmet süresi 5 yıla indirilmesi, Müdür, İl Müdürü, Daire BaÅŸkanı ve daha üst ünvanlı kadrolara atama yapılması için baÅŸkaca ÅŸart aranmaması sonucunda özel sektörde 5 yıl çalışmış olan ve yüksek okul mezunu herkesin üst düzey yönetici olarak açıktan atanabilmesinin saÄŸlanması ve Müdür ve daha üst ünvanlı yönetici kadrolarına atanabilmek için belirli bir meslek grubu, kariyer meslek mensubu ya da kurum meslek personeli olma, belirlenen hizmet sınıflarına ya da hâkimlik ve savcılık mesleklerine iliÅŸkin kadrolarda bulunma gibi özel ÅŸartların kaldırılarak, herkesin üst düzey yönetici olabilmesinin yolunun açılması ise kamuda kariyer ve liyakat ilkelerini yok edecek, yıllarca kamuda görev yapmış, Devletin iÅŸleyiÅŸini bilen kalifiye memurlarımızın yükselmelerinin önünü tıkayacak bir uygulama olacaktır. Bu ÅŸekilde hiç kamu tecrübesi olmayan üst düzey yöneticilerin özel sektörden atanabilmesini saÄŸlayacak olan bu durum, memur alımlarında uyulması gereken kuralları yok sayan, kamu istihdam mantığını tamamen tahrip eden bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Kamuda iÅŸe alınma ÅŸartlarından olan ve adam kayırma, kadrolaÅŸma gibi olumsuzlukları en aza indirgeyerek, kamu personelinin bilgi birikimine göre yerleÅŸtirilmesini amaçlayan KPSS’yi ve kariyer ve liyakat ilkelerini arkadan dolanmak anlamı taşıyan bu uygulama, tam anlamıyla bir istismar alanı haline gelecektir. Her ÅŸeyin ötesinde milyonlarca memuru aylarca oyalayıp, yapılan toplantılar ve verilen sözlerle beklenti içerisine soktuktan sonra hayal kırıklığına uÄŸratmanın doÄŸru bir yaklaşım olmadığını, bu tutumun memurlara ve sendikalara karşı art niyet içinde olan kimselerin eseri olduÄŸunu düÅŸünmekteyiz. Yüz binlerce sözleÅŸmeli ve geçici kamu çalışanı ile milyonlarca memur kadro, iÅŸ güvencesi, ek ödeme, özel hizmet tazminatı, izin ve özlük hakları ile ilgili sorunlarının çözümü için bir geliÅŸme beklerken, Hükümetin kamuda liyakat ve kariyer ilkelerini temelinden sarsacak bir uygulamaya imza atmak için yaptığı çalışma karşısında hayrete düÅŸmüÅŸlerdir. Bu bakımdan yetkilileri aklıselime davet ediyor ve en azından Meclis Alt Komisyonunda ve TBMM Genel Kurulu’nda yapılan bu hatalardan dönülerek, memurlarımızın beklentilerine uygun, sözleÅŸmeli ve geçici personelin kadroya geçirilmesi, özel hizmet tazminatı, ek gösterge ve ek ödemelerdeki aksaklıkların giderilmesi, fazla mesai ve hizmet sınıflarının sorunlarının çözülmesi baÅŸta olmak üzere Kamu Görevlileri Danışma Kurulu’nda gündeme taşınan ve üzerinde anlaşılan konuların Tasarı’ya eklenmesini talep ediyoruz.”
PaylaÅŸ
twittle