TÜRKİYE KAMU-SEN
TÜRKİYE KAMU-SEN
TÜRKİYE KAMU-SEN
Türkiye Kamu Çalışanları Sendikaları Konfederasyonu
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Türkiye Kamu-Sen
    • Yönetim Kurulumuz
    • İl Temsilcilerimiz
  • Haberler
    • Kamu-Sen
    • Ar-Ge
    • Kazanımlarımız
    • Genel Haberler
    • Sendikalardan
    • KVKK
  • Mevzuat
    • Kanunlar
    • Sendikal Mevzuat
    • Uluslararası Sözleşmeler
    • Yönetmelikler
    • Tüzük
  • Arşiv
  • Sendikalarımız
    • Türk Eğitim Sen
    • Türk Sağlık Sen
    • Türk Büro Sen
    • Türk Haber-Sen
    • Türk Yerel Hizmet Sen
    • Türk Kültür Sanat Sen
    • Türk İmar Sen
    • Türk. Tarım Orman Sen
    • Türk Ulaşım Sen
    • Türk Enerji Sen
    • Türk Diyanet-Vakıf Sen
  • Kamu-Sen TV
  • KVKK
  • İletişim
İlkeli, Kararlı ve Cesur Sendikacılığın Tek Adresi
KEY ÖDEMELERİNE İLİŞKİN DUYURU
  1. Arşiv 16-12-2008 1188 TKS Basın Bürosu
KEY ÖDEMELERİNE İLİŞKİN DUYURU
Paylaş twittle

  Bilindiği üzere;   konut edindirme yardımının hak sahiplerine ödenmesine dair 5664 sayılı kanun 30

  Bilindiği üzere;   konut edindirme yardımının hak sahiplerine ödenmesine dair 5664 sayılı kanun 30.05.2007 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun ilan ve hak sahipliğinin sona ermesi başlıklı  5. maddesinin c bendi; key ödemelerine dair listede ismi yer almayan, listede eksik ödeme gözükenlerin, listenin ilanından itibaren 3 ay içerisinde, mülga 3320 sayılı Kanuna göre konut edindirme yardımı hesaplarını tahakkuk ettirmek ve ilgili bankaya devretmekle yükümlü olan kurum ve kuruluşlara başvurmaları gerektiği hükmüne yer vermiştir.

27.07.2008 tarihinde hak sahiplerinin ilanı ile birlikte belirtilen süreç başlamış, 27.10.2008 tarihinde kanunda belirtilen itiraz süresi sona ermiştir.

Belirtilen süre içerisinde; itirazlarına olumlu cevap almayanlar için idari dava açma süresi; 2577 sayılı yasa gereğince; itirazlarına  kurumca verilen olumsuz cevabın tebliğinden itibaren 60 gündür.( Kurum itiraza cevap vermemişse bu süre; itirazdan itibaren geçen 60. günün sonunda başlayacaktır.)

Türkiye Kamu-Sen hak sahiplerini mağdur etmemek adına yapmış olduğu mücadelesine yasanın çıkmış olduğu tarihten sonrada devam etmiş, eksik ödemelerle ilgili olarak İdari yargıya başvurmuştur.

 

Hak sahibi olup ta bu haktan yararlandırılmayanlar için düzenlenen  dava dilekçesi örneği ektedir.

(Not: Dava dilekçesi örneği listede hiç adı yer almayanlarla/ eksik ödeme yapılanlara ilişkin ortak düzenlenmiştir. İlgili kendi durumuna uygun şekilde dilekçeyi düzenleyecektir.

 

 

                        NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI'NA

                                                                                          ANKARA

 

 

 

DAVACI                    :  (T.C Kimlik No: .....)

 

 Adres:

 

DAVALI                     :

Adres:

TEBLİĞ TARİHİ      : (kurumca cevap verilmişse yazılacak)

KONUSU                   : Konut Edindirme Yardımına ilişkin 5664 sayılı yasa gereğince; yapılan bildirimde ...............nedeniyle, yapmış olduğum düzeltme başvurusunu red eden davalı idarenin................... işleminin iptali işlem nedeniyle yoksun kaldığım parasal tutarın yasal faizi ile birlikte tahsili talebinden ibarettir.

1-Mülga 3320 sayılı Memurlar ve İşçiler ile Bunların Emeklilerine Konut Edindirme Yardımı Yapılması Hakkında Kanun uyarınca; Müvekkil  adına konut edindirme yardımı tahakkuk ettirilmiştir. Anılan tarihlerde adına konut edindirme yardımı yatırılmasına ve 5664 sayılı kanun gereğince Resmi Gazetede kanalı ile ilan edilen hak sahiplerine ilişkin listede................    Davalı idareye yapmış olduğum başvuruya verilen cevapta red edilmiştir. Davalı idarenin işlemi açıkça hukuka aykırı  olup iptali gerekmektedir.

2-Davalı kurumda .................................tarihleri arasında görev yaptım. Mülga 3320 sayılı kanun gereğince adına konut edindirme yardımı tahakkuk ettirilmiştir. 5564 sayılı yasanın hak sahiplerinin belirlenmesi başlıklı 3. maddesi gereğince; davalı idarenin de dahil olduğu kurum hak sahiplerine ilişkin listeyi,  tasfiye halindeki Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketine bildirmekle yükümlüdür. Yasanın vermiş olduğu sorumluluk dahilinde yapılması gereken işlem davalı idarece yapılmamış, işlemle  yıllar itibariyle adıma tahakkuk ettirilen nema miktarı dikkate alınarak  belirleme yoluna gidilmemiştir.

 3-5664 sayılı Kanunun 2. maddesinde hak sahibi kavramı tanımlanmıştır. Buna göre; " Madde 2 ... c) Hak sahibi: Mülga 3320 sayılı Memurlar ve İşçiler ile Bunların Emeklilerine Konut Edindirme Yardımı Yapılması Hakkında Kanun uyarınca; 1/1/1987 ilâ 31/12/1995 tarihleri arasında adlarına konut edindirme yardımı yatırılan ve yardım tutarları gerekli bildirimler yapılarak Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketi hesaplarına intikal etmiş olan kişiler veya bunların kanunî mirasçıları ile 1/1/1987 ilâ 31/12/1995 tarihleri arasında adlarına düzenlenen bildirim formu, konut edindirme yardımı hesaplarını tahakkuk ettirmek ve Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketine devretmekle yükümlü kurum ve kuruluşlara verilmiş ve yardım tutarı tahsil edilmiş, ancak Türkiye Emlak Bankası Anonim Şirketi hesaplarına intikal ettirilmemiş olan kişiler (SSK tarafından yardım tutarları kısmen Bankaya aktarılmış olan işçi emeklileri dahil) veya bunların kanunî mirasçılarını,..."  denilerek hak sahibi olanlar açıklanmıştır.

4 Davalı idare tarafından KEY ödenmesine yönelik yapılan başvurunun reddedilmesi  açıkça hukuka aykırıdır. Dava konusu KEY hesaplarının tasfiyesi ile ilgili olarak yürürlükte olan 5664 sayılı kanunun 3. maddesinde "... Bu süre içinde hak sahiplerine ilişkin listelerin bildirilmemesi, mükerrer veya yanlış bildirilmesi halinde hak sahiplerine karşı sorumluluk ilgili kurum veya kuruluşlara aittir."  Denilmek suretiyle sorumluluk hak sahiplerinin görev yaptıkları kurum ve kuruluşlara verilmiştir.

5-Mülga 3320 sayılı kanun ile başlayan Konut Edindirme Yardımı hesaplarının tasfiyesi daha sonra halende yürürlükte olan 5664 sayılı Kanunun çıkarılması ile devam etmiştir. Ancak davalı idare tahakkuk ettirdiği KEY meblağını zamanında ilgili bankaya aktarmayarak, kusurlu davranmıştır. Bu nedenle de hak sahiplerinin gerçekleşmiş tüm zararlarından sorumludur.                                               

NETİCE VE TALEP: Yukarıda açıkladığımız ve mahkemenizce de re'sen tespit edilecek sebeplerle; davalı idarenin...............işleminin iptal edilerek yoksun kaldığım haklarımın tarafıma ödenmesi vekalet ücreti  ve dava masraflarının davalı kuruma yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ederim.

 

                                                                                   DAVACI :

 

EKLER

1-Davalı kuruma başvuru dilekçesi

2- cevap dilekçesi (kurumca cevap verilmişse)

3- Diğer ekler

 

 

 

Geri
İleri
  • 1

Önceki Haber / Sonraki Haber
Genel Başkandan
Misafihanelerimiz
Kamu-Sen TV
Kampanyalar

Genel Haberler

ANAYASA MAHKEMESİ KARARI ÜZERİNE ARAŞTIRMACILARIN HAKLARI İÇİN HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI’NA BAŞVURDUK ANAYASA MAHKEMESİ KARARI ÜZERİNE ARAŞTIRMACILARIN HAKLARI İÇİN HAZİNE VE
30.05.2025
275
BAYRAM İKRAMİYESİ KAMU ÇALIŞANLARININ DA HAKKIDIR BAYRAM İKRAMİYESİ KAMU ÇALIŞANLARININ DA HAKKIDIR
29.05.2025
738
KÜLTÜR HİZMET KOLUNDA YETKİ TÜRK KÜLTÜR SANAT-SEN'DE KÜLTÜR HİZMET KOLUNDA YETKİ TÜRK KÜLTÜR SANAT-SEN'DE
28.05.2025
416
19 MAYIS RUHU SADECE GEÇMİŞİN HATIRASI DEĞİL GELECEĞİMİZİN DE TEMİNATIDIR 19 MAYIS RUHU SADECE GEÇMİŞİN HATIRASI DEĞİL GELECEĞİMİZİN DE TEMİNAT
16.05.2025
174
  • Kamu-Sen
  • Ar-Ge
  • Kazanımlarımız
  • Genel Haberler
  • Sendikalardan
  • KVKK

TÜRKİYE KAMU-SEN © 2025 Tüm Hakkı Saklıdır. Sitemizde bulunan içerikler kaynak belirtilmek suretiyle başka sitelerde yayınlanabilir.

Adres: Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No : 160 Kat:7 Çankaya-ANKARA
haber@kamusen.org.tr | Tel : +90 312 424 22 00