GENEL BAÅžKAN, NTV’DE “ATATÜRK BU ÜLKEYÄ° BÄ°ZE HEDÄ°YE ETMEKTEN BAÅžKA NE YAPTI?” DÄ°YE SORDU.
Türkiye Kamu-Sen ve Türk EÄŸitim-Sen Genel BaÅŸkanı Ä°smail Koncuk, Ntv canlı yayınına katılarak, 19. Milli EÄŸitim Åžûrası’nda alınan komisyon kararlarını deÄŸerlendirdi.
Karma eÄŸitimi tartışmaya açmak isteyen bir zihniyet söz konusudur. Okullarda ayırdığımız bu evlatlarımızı yarın çalışma hayatında nasıl bir araya getireceÄŸiz?
EÄŸitim-Bir-Sen’in karma eÄŸitim ile ilgili teklifi hakkında konuÅŸan Genel BaÅŸkan Koncuk ÅŸunları söyledi: “Az önce haberlerde EÄŸitim-Bir-Sen temsilcisinin konuÅŸmalarından, karma eÄŸitimin kaldırılması ile ilgili tekliflerini farklılaÅŸtırdıklarını anladım. MEB yetkililerinin, bu önerinin gündem dışı olduÄŸuna iliÅŸkin açıklamalarından sonra EÄŸitim-Bir-Sen’in ‘karma eÄŸitim ortadan kalksın’ ÅŸeklinde tekliflerini ‘kız okulu ise sadece kız öÄŸrenciler gitsin’ ÅŸeklinde revize ettiklerini; karma eÄŸitimin kaldırılmasına yönelik tekliflerini biraz daha ehlileÅŸtirilmeye çalıştıklarını görüyorum. EÄŸitim-Bir-Sen bir anlamda asıl teklifinden geri adım atmış gibi görünüyor.
Bugün karma eÄŸitimi tartışmaya açmak isteyen bir zihniyet söz konusudur. Ortada ise ciddi bir tezat vardır. Türkiye, baÅŸörtüsüyle de olsa kadınların çalışma hayatında erkeklerle birlikte omuz omuza bu mücadelede olmasına karar verdi. Bu çok güzel bir karardır. Okullarda öÄŸretmenlerimiz, hastanelerde doktorlar, ebeler, hemÅŸireler ve diÄŸer tüm kamu kurumlarında çalışanlar isterlerse baÅŸörtüsüyle bu görevlerini ifa ediyorlar. Bu karar, çalışma hayatında kadın ve erkeÄŸin herhangi bir kıyafet sınırlamasına tabi tutulmadan Türkiye’nin geleceÄŸi adına beraber çalışmaları, deÄŸer üretmeleri için alındı. EÄŸitim Bir Sen’in karma eÄŸitim ile ilgili teklifi ise, bu iddiaya çok ters. Okullarda ayırdığımız bu evlatlarımızı yarın çalışma hayatında nasıl bir araya getireceÄŸiz? Bu durum psikolojik olarak da birtakım sıkıntılar yaratır.”
Türkiye’de karma eÄŸitim Cumhuriyet modeli bir eÄŸitimdir. Karma eÄŸitimin, yüce dinimiz Ä°slam ile örtüÅŸmeyen hiçbir tarafı yoktur.
Türkiye’de karma eÄŸitimin Cumhuriyet modeli bir eÄŸitim olduÄŸunu, bunun yüce dinimiz Ä°slam ile örtüÅŸmeyen hiçbir tarafı bulunmadığını bildiren Koncuk, “Türkiye’de Ä°slamcı geçinen bir kısım çevrelerin Ä°slamcılıktan ne anladıklarını anlamak mümkün deÄŸildir. Hz. Peygamberimiz ‘Ä°lim Müslümanın yitik malıdır. Onu nerede bulursa alsın’ diye buyuracak, biz ise tüm bunları bir kenara bırakacağız ve okullarda kız ve erkek öÄŸrencileri ayıracağız. Yok böyle bir ÅŸey!
Öte yandan okullarda kız ve erkek öÄŸrencilerin ayrılmasının cinsel birtakım problemleri de beraberinde getirme ihtimali uzmanlar tarafından deÄŸerlendirilmelidir. Bakınız; Endüstri Meslek Liselerinde görev yaptım. Kız öÄŸrenciler bu liselerde okumaya baÅŸladıktan sonra erkek öÄŸrenciler, gerek tavırlarında ve konuÅŸmalarında gerekse kılık kıyafetlerinde daha özenli davranmaya baÅŸladılar. Bu, eÄŸitim içinde deÄŸerlendirilmesi gereken bir konudur” diye konuÅŸtu.
Atatürk ile bir probleminiz mi var? Atatürk bu ülkeyi bize hediye etmekten baÅŸka ne yaptı? Ä°nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin adından neden rahatsızsınız?
Türkiye’ye, ‘yeni Türkiye’ diye yaklaÅŸan zihniyetin Atatürk’ü yok etmeye çalıştığını görmemek için gözlerimizin kör, kulaklarımızın sağır olması gerekir.
Åžûra’da TC. Ä°nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin adının deÄŸiÅŸtirilmesi ile ilgili teklif verildiÄŸini de söyleyen Koncuk, “TC Ä°nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin adının deÄŸiÅŸtirilmesini, bu dersin sosyal bilgiler dersi içinde yapılmasını öngören teklif bizim de gayretlerimizle kabul edilmedi. Ama EÄŸitim- Bir-Sen dediÄŸimiz sendikanın temsilcileri bu dersin adının deÄŸiÅŸtirilmesi doÄŸrultusunda oy verdi. Ä°ÅŸte böyle bir sendikadan bahsediyoruz. Atatürk ile bir probleminiz mi var? Atatürk bu ülkeyi bize hediye etmekten baÅŸka ne yaptı? Ä°nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin adından neden rahatsızsınız?
‘Rejim tartışması yapmıyoruz’ diyorlar ama sizin hayatınız rejim tartışması. Türkiye’ye, ‘yeni Türkiye’ diye yaklaÅŸan zihniyetin Atatürk’ü yok etmeye çalıştığını görmemek için gözlerimizin kör, kulaklarımızın sağır olması gerekir. Andımızın kaldırılmasını bunlar alkışladılar. Ä°nkâr etmesinler. DüÅŸüncelerini yiÄŸitçe, delikanlıca söylesinler, el altıdan iÅŸ çevirmesinler” diye konuÅŸtu.
Mülakatın sakıncalarını yönetici atamalarında gördük. Ne kadar yandaÅŸ varsa okul müdürü yapılırken, bizim üyelerimiz, AKP’nin deÄŸirmenine su taşımayacak insanlar elendiler. Yarın eÄŸitim fakültelerine de mülakatla öÄŸrenci alırsanız, bu sistemde kimlerin baÅŸarılı olacağını tahmin etmek zor deÄŸil.
“Biz ÅŸu anda zaten komisyon kararlarını konuÅŸuyoruz. Bunlar elbette genel kurul aÅŸamasında netleÅŸecek. Benim bildiÄŸim ÅŸu: Tüm Milli EÄŸitim Åžûralarında alınan komisyon kararlarının büyük çoÄŸunluÄŸu genel kurulda kabul edilmiÅŸtir” diyen Koncuk, eÄŸitim fakültelerine mülakatla öÄŸrenci alınması teklifinin komisyonda kabul edilmesini de deÄŸerlendirdi.
Koncuk ÅŸunları söyledi: “EÄŸitim fakültelerine mülakatla, yani bir anlamda torpil ile öÄŸrenci alınacak. Böyle bir ÅŸey olabilir mi? Üniversite sınavında baÅŸarılı olmuÅŸ öÄŸrencileri heyet karşısına çıkaracaklar ve onları mülakata tabi tutacaklar. Mülakatın sakıncalarını yönetici atamalarında gördük. Ne kadar yandaÅŸ varsa okul müdürü yapılırken, bizim üyelerimiz, AKP’nin deÄŸirmenine su taşımayacak insanlar elendiler. Yarın eÄŸitim fakültelerine de mülakatla öÄŸrenci alırsanız, bu sistemde kimlerin baÅŸarılı olacağını tahmin etmek zor deÄŸil. Mülakat sistemine akademisyen unvanı olan bazı arkadaÅŸlarımızın evet demesine de ÅŸaşırıyorum.”
Biz, din eÄŸitimine karşı deÄŸiliz, dinin siyasallaÅŸtırılmasına karşıyız. Din, bu milletin ortak paydasıdır. Biz, dini istismar ederek birtakım çıkarlar saÄŸlama peÅŸinden koÅŸulmasından, yani dinin pazarlanmasından yana deÄŸiliz. Dini temel bilgilerin verilmesinde yanlışlık görmüyorum.
Okul öncesinde deÄŸerler eÄŸitimi verilmesi ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ilkokul 1, 2 ve 3. sınıflarda okutulması tekliflerinin komisyonda kabul edilmesini de deÄŸerlendiren Koncuk, din eÄŸitiminden yana, din istismarına karşı olduÄŸunu kaydetti. Koncuk ÅŸunları söyledi: “Ben küçük yaÅŸlarımda dahi imamlarımız tarafından verilen eÄŸitime katılmış ve birçok duayı burada öÄŸrenmiÅŸ bir insanım. Biz, din eÄŸitimine karşı deÄŸiliz, dinin siyasallaÅŸtırılmasına karşıyız. Din, bu milletin ortak paydasıdır. Biz, dini istismar ederek birtakım çıkarlar saÄŸlama peÅŸinden koÅŸulmasından, yani dinin pazarlanmasından yana deÄŸiliz. Dini temel bilgilerin verilmesinde yanlışlık görmüyorum. Ä°lkokul 1, 2 ve 3’üncü sınıflarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi verilmesinden yanayım. Hatta bu derslerde AleviliÄŸin doÄŸru tanımlanarak verilmesinden de yanayım. Åžu anda birçok Sünni vatandaşımız AleviliÄŸi, Alevi vatandaşımız da SünniliÄŸin ne olduÄŸunu bilmiyor. Bunlar tezat ÅŸeyler gibi deÄŸerlendiriliyor ve insanlarda birbirine karşı bir sevgisizlik oluÅŸabiliyor. Biz aynı derslik ortamında hem AleviliÄŸi, hem SünniliÄŸi anlatırsak, çocuklarımız çok farklı düÅŸünmediklerini, çok farklı anlayışlarda olmadıklarını anlayacaklardır. Ben Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin 1, 2, 3’üncü sınıflarda verilmesini, Hz. Peygamberimizin Hayatı ve Kuran-ı Kerim derslerini yanlış bulmuyorum. Ama ÅŸu da bilinmelidir ki: Din kimsenin babasının malı deÄŸildir. Milletimize kimse böyle takdim etmesin. Bu millet yüzyıllardır Müslüman bir millettir. Bu ülke bir siyasi partiyle de MüslümanlaÅŸmış bir ülke deÄŸildir” diye konuÅŸtu.
GENEL BAÅžKANIN AÇIKLAMALARI Ä°ÇÄ°N TIKLAYINIZ.