Türkiye Kamu-Sen’in kamu görevlilerinin haklarının geliÅŸtirilmesi için yürüttüÄŸü mücadele her boyutuyla kamuoyu nezdinde karşılık bulmaya devam ediyor
Türkiye Kamu-Sen’in kamu görevlilerinin haklarının geliÅŸtirilmesi için yürüttüÄŸü mücadele her boyutuyla kamuoyu nezdinde karşılık bulmaya devam ediyor. Özellikle Konfederasyonumuzun toplu sözleÅŸme süreçlerinde ve kamu görevlilerini ilgilendiren kanun çalışmalarında, sorunların çözümü noktasında sunduÄŸu öneriler milletvekilleri tarafından da dikkate alınarak Meclis çalışmalarında kaynak haline geliyor.
Son olarak 2012 ve 2013 yılı toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerinde dile getirdiÄŸimiz ve 2013 yılı Temmuz ayında yasalaÅŸan 6495 sayılı Torba Kanun çalışmalarına önerge olarak sunduÄŸumuz, memur emeklilerine baÄŸlanacak maaÅŸların belirlenmesinde memurların ek gösterge rakamlarına göre tespit edilen özel hizmet tazminatı oranlarının artırılması teklifimiz, Artvin milletvekili Sayın UÄŸur Bayraktutan tarafından yeniden düzenlenerek kanun teklifi haline getirildi. Bu aÅŸamada AKP milletvekillerinin ve Hükümetin memur emeklilerinin sorunlarına nasıl yaklaÅŸacağı ise sorunun çözümü için asıl belirleyici etken olacak. Bu teklif bir bakıma iktidarın sorunları çözme konusundaki samimiyetinin test edilmesi için de bir gösterge niteliÄŸi taşıyor. BilindiÄŸi gibi komisyonlarda iktidar partisi üyelerinin ağırlıklı olması nedeniyle, AKP milletvekilleri istemedikleri kanun önergelerini reddederek gündemden düÅŸürebiliyorlar.
Sayın Bayraktutan’ın teklifinde ek göstergesi 2200 ile 3600 arasında olan kamu görevlisi emeklilerine baÄŸlanacak tazminat oranının %70’den %110’a; ek göstergesi 2200’ün altında olan ya da ek göstergeden yararlanamayan diÄŸer personelin %40 olan tazminat oranının ise %90’a yükseltilmesi öngörülüyor. Teklifin yasalaÅŸması halinde ek göstergesi 2200 ile 3600 arasında olan memur emeklilerinin emekli maaÅŸlarına yaklaşık 292,6 TL; daha düÅŸük ek göstergesi olanlarla ek göstergesi olmayanların maaÅŸlarına 365,7 TL artış yansıması söz konusu olacak. Konfederasyonumuzun öngördüÄŸü deÄŸiÅŸiklik daha geniÅŸ çerçeveli olsa da, memur emeklilerinin maaÅŸlarının insan onuruna yaraşır bir seviyeye getirilmesi için, 5434 sayılı Emekli sandığı Kanununun deÄŸiÅŸik ek 70inci maddesinin (b) bendindeki ek gösterge rakamlarına karşılık gelen oranların yükseltilmesi önerimizin de Meclis gündeminde tartışmaya açılmış olması son derece önemli bir geliÅŸmedir.
Hatırlanacağı üzere hali hazırda TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüÅŸülmekte olan torba kanun tasarısı için de onlarca kanun teklifi hazırlayarak milletvekillerine sunmuÅŸ ve bu tekliflerin bir kısmının önerge olarak tasarıya eklenmesine öncülük etmiÅŸtik.
GörüldüÄŸü gibi Türkiye Kamu-Sen, memurlarımızın ve emeklilerimizin haklarının korunup ilerletilmesi noktasında tam bir çözüm odağı iÅŸlevi görmektedir. Sorunların tespitinin ve dile getirilmesinin yanı sıra çözümünün de nasıl saÄŸlanacağına yönelik olarak yürüttüÄŸümüz teknik çalışmalar, bugün TBMM gündeminde önemli bir yer teÅŸkil etmektedir.
Sivil toplum olgusuna eyyamcı yaklaşımları dışlayarak geliÅŸtirdiÄŸimiz bilimsel sendikacılık sonucunda kamu görevlilerinin birçok sorununun çözümünde odak noktası olmanın gururunu yaÅŸarken, Artvin milletvekili sayın UÄŸur Bayraktutan’a ve hazırladığımız kanun önergelerini teklif haline getirerek Meclis’e sunan tüm milletvekillerine, kamu görevlilerinin sorunları ve çözümü için gösterdikleri hassasiyetten dolayı teÅŸekkür ederiz.
TÜRKÄ°YE KAMU-SEN’Ä°N MEMUR EMEKLÄ°LERÄ°NÄ°N SORUNU Ä°ÇÄ°N ÖNERDİĞİ KANUN TEKLÄ°FÄ°
TÜRKÄ°YE BÜYÜK MÄ°LLET MECLÄ°SÄ°
PLAN VE BÜTÇE KOMÄ°SYONU BAÅžKANLIÄžINA
Devlet Memurları Kanunu Ä°le Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde DeÄŸiÅŸiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı’na aÅŸağıdaki maddenin eklenmesini arz ve teklif ederim.
“MADDE- 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanununun deÄŸiÅŸik ek 70inci maddesinin (b) bendinin birinci fıkrası aÅŸağıdaki ÅŸekilde deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
-Ek göstergesi 8400 ve daha yüksek olanlarda %240’ına,
-Ek göstergesi 7600 (dahil) – 8400 (hariç) arasında olanlarda %200’üne,
-Ek göstergesi 6400 (dahil) – 7600 (hariç) arasında olanlarda %190’ına,
-Ek göstergesi 4800 (dahil) – 6400 (hariç) arasında olanlarda %160’ına,
-Ek göstergesi 3600 (dahil) – 4800 (hariç) arasında olanların %140’ına,
-Ek göstergesi 2200 (dahil) – 3600 (hariç) arasında olanların %110’una,
-DiÄŸerlerine %80’ine
tekabül eden miktarı, emeklilik keseneÄŸine ve kurum karşılığına tabi tutulur.”
ARTVÄ°N MÄ°LLETVEKÄ°LÄ° UÄžUR BAYRAKTUTAN’IN MEMUR EMEKLÄ°LERÄ°NÄ°N SORUNU Ä°ÇÄ°N VERDİĞİ KANUN TEKLÄ°FÄ°
TÜRKÄ°YE CUMHURÄ°YETÄ° EMEKLÄ° SANDIÄžI KANUNUNDA DEĞİŞİKLÄ°K YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLÄ°FÄ°
MADDE 1- 08.06.1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun deÄŸiÅŸik ek 70 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendindeki “Ek göstergesi 2200 (dahil) - 3600 (hariç) arasında olanlardan %70 ine” ibaresi, “Ek göstergesi 2200 (dahil) - 3600 (hariç) arasında olanlarda %110 una” ÅŸeklinde deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
MADDE 2- 08.06.1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun deÄŸiÅŸik ek 70 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendindeki “DiÄŸerlerinde %40 ına,” ibaresi, “DiÄŸerlerinde %90 ına” ÅŸeklinde deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
MADDE 3- Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüÄŸe girer.
MADDE 4- Bu kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.