Malum Konfederasyon ve Hükümet iÅŸbirliÄŸi, kamu görevlilerini hüsrana uÄŸratmaya devam ediyor
Malum Konfederasyon ve Hükümet iÅŸbirliÄŸi, kamu görevlilerini hüsrana uÄŸratmaya devam ediyor. Kamuoyuna tarihi baÅŸarı safsatasıyla yutturulmaya çalışılan kirli oyunun ÅŸifreleri bir bir çözülüyor.
Ä°ki gündür milyonlarca memur ve memur emeklisi 1 ay sürmesi beklenen pazarlıkların daha ilk haftasında son bulmasının nedenlerini merak ederken, yaratılan kafa karışıklığı nedeniyle kimin ne kadar maaÅŸ zammı alacağı da bir muamma haline gelmiÅŸ durumda.
Kısaca özetlemek gerekirse birileri tarafından Malum Konfederasyona dayatılan toplu sözleÅŸme hükümlerine göre 2,4 milyon kamu görevlisi ve 1,8 milyon memur emeklisinin tamamı için;
1- 2014 yılının tamamında bütün kamu görevlilerine 175 TL brüt, 123 TL net artış,
2- 2015 yılı için ise %3+%3 maaÅŸ zammı,
3- ÖÄŸretmenler için ayrıca 2014 yılında 75 TL + 75 TL brüt,
Yıllardır insan haklarına aykırı bir ÅŸekilde çalıştırılırken, yürürlüÄŸe giren kadro hükümleri dışında bırakılan ancak umutlarını bu toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerine baÄŸlamış olan 23 bin 4/C’li çalışan için ise 2014 Ocak ayında 175 TL brüt, 123 TL net maaÅŸ zammı.
İşte tarihi başarı olarak sunulan bu kumpasın detaylarını, memurlarımız elbette sorgulayacaktır.
En düÅŸüÄŸü 459 TL, en yükseÄŸi 1457 TL olan ek ödemeden tam iki yıldır 473 TL ile en alt sınırdan yararlandırılan öÄŸretmenler, maÄŸduriyetlerinin üçüncü yılında ödenmek üzere toplamda brüt 150 TL ek tazminatı yeterli gören zihniyeti vicdanlarında çoktan mahkûm etmiÅŸlerdir.
ÖÄŸretmenler gibi maÄŸduriyete uÄŸrayan akademisyenler, toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerinde yok sayılmalarının hesabını sorumlulardan mutlak soracaklardır.
Pazarlamacı Konfederasyonun kendi açıklamasına göre AÄŸustos 2013 itibarı ile en düÅŸük dereceli memur maaşı 1876 TL, ortalama memur maaşı ise 2400 TL dolayında bulunuyor.
Tarihi baÅŸarı safsatası ile ortalama memur maaşına 2014 yılının tamamı için verilecek 123 TL zammın oransal yansıması yıllık yalnızca %6,6’dır.
123 TL zammın ortalama memur maaşına oransal yansıması ise %5,2’dir.
Bugün itibarı ile ek ders de dahil yaklaşık 2500 TL maaÅŸ alan bir öÄŸretmen maaşına Ocak 2014 itibarı ile 123 TL taban aylık ve 75 TL eÄŸitim öÄŸretim tazminatı artışı yapılacaktır. Bu durumda öÄŸretmen maaÅŸlarına yapılacak toplam 198 TL zammın oransal yansıması ise yaklaşık %7,9’a denk gelmektedir. Bunun üzerine yalnızca öÄŸretmenlere 2014 yılının Temmuz ayında brüt 75 TL’lik bir artış daha yapılacak ve bu artışın da oransal yansıması yalnızca %2,7 olacaktır.
Yaklaşık 3700 TL maaÅŸ alan bir doktor, 2014 yılının tamamı için alacağı 123 TL zam sonrası, maaşının %3,37 zamlandığını gördüÄŸünde, bu toplu sözleÅŸmeyi tarihi baÅŸarı olarak yutturmaya çalışanları hayırla anacaktır.
Siz kimi aldatıyorsunuz; 3300 TL maaÅŸ alan bir mühendis, 123 TL’nin maaşına yıllık %3,78 zam anlamına geldiÄŸini hesaplayacak kabiliyettedir.
Dolayısı ile ÅŸu mübarek günlerde milyonlarca insanı aldatmanın bir anlamı yoktur. Bu, kul hakkı yemekten baÅŸka bir ÅŸey deÄŸildir.
Kaldı ki, memurlarımız Kamu Görevlileri Hakem Kurulu süreci ile birlikte pazarlık yapacak 23 günlük bir zaman varken neden yangından mal kaçırır gibi anlaÅŸmaya varıldığını bir türlü anlayamamışlardır.
Tarihi baÅŸarı diye süslenen garabetin anlamı kısaca ÅŸudur:
1- 2014 yılında en düÅŸük dereceli memur maaşına %6,6 zam yapılmış olacaktır.
2- 2014 yılında memur maaşına ortalama olarak %5,2 zam yapılacaktır.
3- 2014 yılında enflasyonun memur maaşlarına yapılan zam oranlarını aşması durumunda enflasyon farkı verilmeyecektir.
4- 2015 yılı ise tamamen kayıp bir yıl olarak kalacak memurlarımız %3+%3’e mahkûm edilecektir.
Pazarlamacılar, ne kadar reklam yaparlarsa yapsınlar, toplu sözleÅŸmeleri özürlüdür ve kamu görevlileri 2014 yılında;
Enflasyon farkının YÜZDE SIFIR olmasının;
Ek ders ücretlerine YÜZDE SIFIR,
Ek Ödemelere YÜZDE SIFIR,
Aile yardımına YÜZDE SIFIR,
Çocuk parasına YÜZDE SIFIR,
Özel Hizmet Tazminatlarına YÜZDE SIFIR,
Fazla mesai ücretlerine YÜZDE SIFIR zammın ve
2015 yılının ise tamamen kayıp bir yıla dönüÅŸtürülerek %3 + %3 zamla geçiÅŸtirilmesinin hesabını mutlaka soracaklardır.
Memurlarımız önümüzde pazarlık yapabilecek 23 gün süre varken neden 4/C’lilerin kadroya geçirilmesi için Türkiye Kamu-Sen’in pazarlık yapmasının engellendiÄŸini,
Yardımcı Hizmetler Sınıfına dahil personele ek ödeme verilmesi için Türkiye Kamu-Sen’in vereceÄŸi mücadelenin önünün neden kesilmek istendiÄŸini,
Ek ödeme, fazla mesai, döner sermaye, ek ders gibi tüm ek ödemelerin emekliliÄŸe sayılması, emekli ikramiyesindeki 30 yıllık sınırın kaldırılması yolunda yapacağımız pazarlıkların neden engellendiÄŸini,
Memurlarımızın tayin, yükselme, atama gibi birikmiÅŸ yüzlerce sorunu varken hangi gücün toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerinin daha 2. oturumunda (birinci oturumda gündem belirlenmiÅŸti) Malum Pazarlamacıları anlaÅŸmaya imza atmaya zorladığını sorgulayacaklardır.
“8 yıllık yetki döneminizde bunun yarısını alabildiniz mi?” yolundaki basit, seviyesiz ve sığ bir yaklaşımla kendilerini aklamaya çalışanlar, memur sendikacılığı konusunda o denli bilgisizler ki, Türkiye Kamu-Sen’in, dolayısıyla memur sendikacılığının memurlara getirdiÄŸi kazanımlardan dahi bihaberdirler.
Oysa biz, 2002 yılında en düÅŸük dereceli memur maaşı 350 TL dolayında iken oransal olarak %28,5’e denk gelen bir artışla 100 TL zam almış, bunun üstüne de %5 + %9’luk bir zam daha ekleyerek memur maaÅŸlarını açlık sınırından kurtarmıştık. Åžimdi 2003 yılına yansıyan ve %45’i aÅŸan bu zammı görmezden gelip, taban aylığa ilk kez zam yapılıyor diyerek yalan haber yapanların, 2006 yılında 1 milyon 400 bin memur için aldığımız 80 TL ek ödemenin ortalama %10’luk bir artışa denk geldiÄŸini hatırlattığımızda yüzlerinin kızaracağını hiç sanmıyoruz. Bu kazanımlar ise Türkiye Kamu-Sen’in sayısız baÅŸarılarından yalnızca birkaç tanesidir ama onlar gerçekleri görmez, hakkı sahibine teslim edemezler. Çünkü onların mesleÄŸi, kapı kapı dolaşıp defolu ürünlerini, cilalayarak pazarlamaktır. Çünkü onların mesleÄŸi, sahip oldukları her deÄŸeri bir menfaate tahvil etmektir.
Önümüzde 23 günlük süre varken, daha 2. oturumun sonunda sözleÅŸme imzalayanlar, kendilerini aklamak için bizlere çamur atmaya çalışacaklarına, önce kimlere hangi ahlaksız kumpasla, hangi menfaatin karşılığında diyet borcu ödediklerinin hesabını vermelidirler.
Tarihi baÅŸarı diyerek defolu anlaÅŸmalarını satmaya çalışan, 18 yıllık tarihleri boyunca masada milyonlarca kamu görevlisinin ve emeklinin hakkını pazarlayarak üye potansiyelini siyasi ranta çevirme gayretinde olanlar, eÄŸer namustan ve ÅŸereften bahsedeceklerse sayıları 4,2 milyonu bulan memur ve memur emeklisinin iki gündür içini kemirip duran ÅŸu sorulara cevap vermelidirler:
1- Önünüzde memurlarımızın birikmiÅŸ sorunlarının tartışılması için, Hakem Kurulu da dahil olmak üzere 23 günlük süre varken neden bu rezalete imza attınız?
2- Bu rezalete imza atmak için herhangi bir siyasi baskı ile karşılaÅŸtınız mı, karşılaÅŸtıysanız siyasi baskıya neden direnç göster(e)mediniz?
3- AKP Hükümetine herhangi bir diyet borcunuz var mıdır?
4- Sizce genel ve hizmet kollarına ait yüzlerce sorunun tamamı, 2 oturumda yeterince tartışılıp, pazarlık konusu yapılabilmiÅŸ midir?
5- Yıllardır maÄŸdur edilen akademisyenlerin sorunlarını çözmek için önünüzdeki 23 günlük süreyi kullanmamanızın sebebi nedir?
6- Bugün itibarı ile 1457 TL ek ödeme alan kamu görevlilerinin varlığına raÄŸmen yıllardır 473 TL ek ödemeye mahkûm edilen öÄŸretmenlerimizin sorunları 2014 yılının Temmuz ayında eÄŸitim, öÄŸretim tazminatlarına eklenecek brüt 150 TL ile çözülebilir mi?
7- Hizmet kollarına ait sorunlar tartışılamadığı için geçen yıl Türkiye Kamu-Sen’in mücadelesi ile kamu görevlilerinin müktesebatına iÅŸlenen konular tekrar sözleÅŸme metnine yazıldı ve hizmet kollarının toplu sözleÅŸme metinleri, geçen yılki Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararlarının tekrarı haline geldi. Dolayısı ile hizmet kollarında kayda deÄŸer herhangi bir kazanım elde edilemediÄŸi ve elinizde bu konuları müzakere etme imkânı bulunduÄŸu halde, 2 gün içinde toplu sözleÅŸme imzalanması memurların masada satılması deÄŸil midir?
8- 2014 yılının tamamı için 175 TL brüt zammın anlamı, yıllık toplam 123 TL net zam deÄŸil midir? 2015 yılı için %3+%3 zam hangi memurun ve emeklinin ekonomik sorununu çözebilecek niteliktedir?
9- Sizin hesaplarınıza göre AÄŸustos 2013 itibarı ile 1876 TL olan (sosyal yardımlar dahil) en düÅŸük dereceli memur maaşına 2014’te yapılacak 123 TL zam, oransal olarak %6,6’ya denk gelmez mi?
10- Ağustos 2013 itibarı ile 2400 TL (sosyal yardımlar dahil) olan ortalama memur maaşı 2014 yılının tamamında 123 TL artışla %5,2 zamlanmış olmayacak mıdır?
11- 2014 yılında aile yardımı, çocuk parası, ek ödeme, özel hizmet tazminatı, ek ders ücretleri ve fazla mesai ücretlerine yapılacak zam oranı koskoca bir SIFIR mıdır, deÄŸil midir?
12- Toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerinde ek ödeme, döner sermaye, ek ders, fon, fazla mesai gibi tüm ödemelerin emekli maaşına esas sayılması ve emekli ikramiyesindeki 30 yıllık sınırın kaldırılması konusu yeterince müzakere edilmiÅŸ midir?
13- Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personelin taleplerini, ek gösterge sorunlarını, memurlara bayram ikramiyesi verilmesi talebini, fazla mesai sorunlarını, uzmanların sorunlarını, fiili hizmet, saÄŸlık çalışanlarının ve döner sermayeli kurumlarda çalışanların sorunlarını, izinler, sosyal güvenlik, emeklilik, disiplin, 399 sayılı KHK’lı çalışanların sorunları gibi tüm kamu görevlilerini ilgilendiren sorunları neden görmezden geldiniz?
14- Vergi dilimlerinin yeniden düzenlenerek maaÅŸ zamlarının vergi dilimi nedeniyle uçup gitmesine engel olmak aklınıza hiç gelmemiÅŸ midir?
15- 4/C’li çalışanlarımızın sorunu maaÅŸ mıdır yoksa güvencesizlik midir? MaaÅŸlara yapılan bu artışla 4/C’li çalışanlarımıza sus payı vererek “güvencesiz istihdama devam” mı, demek istediniz?
16- EÄŸer 4/C’li personele kadro verilmiÅŸ olsaydı, söz konusu personelin maaşı, en azından size göre en düÅŸük memur maaşı olan, 2010 TL’ye yükselecekti. Yani 4/C’lilerin maaşında yaklaşık olarak 1000 TL’lik bir artış olacaktı. Bu durumda 4/C’li çalışanlarımız, masada satılmış olmuyorlar mı?
17- Milyonlarca çalışanı ve emekliyi %2 ile %7 arasında bir maaÅŸ artışına mahkûm edip buna da tarihi baÅŸarı demek hangi ahlak anlayışına uygundur?
18- AÄŸustos itibarı ile yıllık enflasyon %8,8 iken en yüksek %7’lik bir artışa imza atmanın neresi tarihi baÅŸarıdır?
19- 2014 yılında enflasyonun %7 veya üzerinde gerçekleÅŸmesi durumunda memur maaşının erimemesi için sözleÅŸmeye neden hüküm koydur(a)madınız? Yoksa 2014 yılı için enflasyon farkı maddesi, altına imza attığınız satış sözleÅŸmesinin foyalarını mı ortaya dökecekti?
20- Åžu mübarek günlerde milyonlarca kamu görevlisinin gözlerinin içine baka baka yalan söylemek, gerçekleri çarpıtmak, kul hakkı yemek ne derece doÄŸrudur?
21- Sarı sendikanın tarifini yapar mısınız?
22- Bütün bu gerçekler ışığında, sürecin tamamlanmasına 23 gün kala, yangından mal kaçırır gibi imzaladığınız satış sözleÅŸmesini hala tarihi bir baÅŸarı olarak görebiliyor musunuz?
GerçeÄŸi söylemek gerekirse, görünen o’dur ki ortada tarihi bir baÅŸarı vardır. Ancak bu baÅŸarı memurlar adına kazanım olarak elde edilmiÅŸ deÄŸildir. Pazarlamacılar, memurların haklarının toplu sözleÅŸme masasında siyasi ranta çevrilmesi ve memurların satılması noktasında tarihi bir baÅŸarıya imza atmışlardır. Malum Konfederasyon, sendikacılık tarihinde görülmemiÅŸ ve bundan sonra da görülmesi mümkün olmayan bir satış sözleÅŸmesine imza atmıştır. Bu sözleÅŸme sonunda memurlar adına kazanım KOSKOCA BÄ°R SIFIRDIR. Bu rezalet, SARI SENDÄ°KACILIK tarihine altın harflerle yazılacaktır.
Türkiye Kamu-Sen Genel Merkezi