Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı Akyıldız Kayseri'de: ''Dar Gelirlilere Verilecek 300 Tl'lik Harcama Çeki Soruna Çözüm Olmaz
Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı Akyıldız Kayseri'de: ''Dar Gelirlilere Verilecek 300 Tl'lik Harcama Çeki Soruna Çözüm Olmaz. Bu Kesime 1 Yıl Boyunca Ayda 200 TL Verilmeli'' TÜRKÄ°YE KAMU-SEN GENEL BAÅžKANI BÄ°RCAN AKYILDIZ KAYSERÄ°'DEYDÄ°.
Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı Bircan Akyıldız, Türk Enerji-Sen Kayseri Åžubesince düzenlenen toplantıda, toplumda yaÅŸanan sorunları siyasilerle paylaÅŸma sorumlulukları olduÄŸunu söyledi. Bircan Akyıldız, ''Dar gelirlilere verilecek 300 TL'lik harcama çeki soruna çözüm olmaz. Bu kesime 1 yıl boyunca ayda 200 TL verilmeli'' dedi
Türkiye'de ve dünyada yaÅŸanan krizi 2,5 yıl önce kamuoyuna duyurduklarını ifade eden Akyıldız, ''Bunu söylediÄŸimizde bana 'Felaket tellallığı yapma' demiÅŸlerdi. BaÅŸbakan da böyle demiÅŸti. Peki neden 4 ayrı önlem paketini ortaya koydunuz? Demek ki kriz teÄŸet geçmedi, deldi geçti'' diye konuÅŸtu.
Ekonomik krizi çözmede üretim, istihdam ve tüketimin aynı anda desteklenmesi gerektiÄŸini ifade eden Akyıldız, ÅŸunları söyledi:
''Dar gelirlilere bir defaya mahsus verilmesi gündemde olan 300 TL'lik harcama çeki soruna çözüm olmaz. Bu kesime 1 yıl boyunca ayda 200 TL verilmeli. Bunun kaynağı da yüzde 3 olan emisyon hacmi yüzde 4'e çıkarılarak temin edilebilir. Bunu IMF engelliyor. IMF politikaları bu ülkeye fayda saÄŸlamaz. Türkiye'de IMF programlarıyla deÄŸil ekonominin iç dinamikleriyle krizi aÅŸmak mümkündür. Emisyon hacmini yüzde 3'ten 4'e çıkarın, 8 milyar TL'lik kaynak yaratacaksınız. Bunun piyasada hareketi 4 kat olacaktır. 30 milyar TL'yi aÅŸan bir piyasa dinamizmi yaratılacaktır.''
Mevcut siyasi iradeyi tedbir almamakla suçlayan Akyıldız, ÅŸöyle konuÅŸtu:
''300 TL'lik harcama çekiyle bu iÅŸi geçiÅŸtirip adeta seçim için bir parmak bal noktasında deÄŸerlendirecek bir uygulama yaparlarsa kor haline gelmiÅŸ demirin üzerine 1 bardak su dökmüÅŸ olurlar. Su daha demire deÄŸemeden buharlaÅŸacaktır. O yüzden seçim çok önemli bir noktada cereyan etmektedir. Seçim sonrasında faturanın dar ve sabit gelirliye kesildiÄŸi bir süreç baÅŸlatılabilir. Gündeme gelen 4 önlem paketinde iÅŸçi, çiftçi, emekli, dul ve yetim, memur ve esnaf var mıdır, hiçbiri yoktur. Sadece reel sektör vardır. Bir tarafı destekleyen politikalar faturanın diÄŸerlerine yükletilmesi anlamına gelecektir.''
-ANAYASADA DÜZENLEME-
Türkiye'de yeni bir anayasa düzenlemesi yapılmasına itirazları olmadığını belirten Akyıldız, ÅŸunları kaydetti:
''Devletin yapısı ve iÅŸleyiÅŸi noktasında tartışmaların sürdürüldüÄŸü bir gündeyiz. Abant Platformu, son toplantısını Erbil'de yaptı. O toplantıda alınan en önemli kararlardan biri Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin uluslararası iliÅŸkiler noktasında, Türkiye'nin güneyinde kurulan bir piyon devletle iliÅŸkilerini sürdürmesi. Ana dilde eÄŸitim dahil devletin yapısını ve iÅŸleyiÅŸini doÄŸrudan etkileyecek temellerin oluÅŸmasına yol açacak uygulamalar düÅŸünülmektedir. Yani federatif bir yapının temellerinin atılacağı endiÅŸesi vardır. Türkiye Cumhuriyeti üniter bir devlettir. Üniter devleti tanımlayan unsurlar tek devlet, tek millet, tek vatan, tek bayrak ve tek dildir. Bu deÄŸiÅŸtirilemeyecektir.''