ARAŞTIRILMASI GEREKEN NOKTALAR VAR

22 Temmuz 2004 günü Haydarpaşa İstanbul seferini yapmakta olan Hızlandırılmış Tren Pamukova Mekece 183" />

TÜRKİYE KAMU-SEN
TÜRKİYE KAMU-SEN
TÜRKİYE KAMU-SEN
Türkiye Kamu Çalışanları Sendikaları Konfederasyonu
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Türkiye Kamu-Sen
    • Yönetim Kurulumuz
    • İl Temsilcilerimiz
  • Haberler
    • Kamu-Sen
    • Ar-Ge
    • Kazanımlarımız
    • Genel Haberler
    • Sendikalardan
    • KVKK
  • Mevzuat
    • Kanunlar
    • Sendikal Mevzuat
    • Uluslararası Sözleşmeler
    • Yönetmelikler
    • Tüzük
  • Arşiv
  • Sendikalarımız
    • Türk Eğitim Sen
    • Türk Sağlık Sen
    • Türk Büro Sen
    • Türk Haber-Sen
    • Türk Yerel Hizmet Sen
    • Türk Kültür Sanat Sen
    • Türk İmar Sen
    • Türk. Tarım Orman Sen
    • Türk Ulaşım Sen
    • Türk Enerji Sen
    • Türk Diyanet-Vakıf Sen
  • Kamu-Sen TV
  • KVKK
  • İletişim
İlkeli, Kararlı ve Cesur Sendikacılığın Tek Adresi
TUS Başkanı Nazmi Güzel:
  1. Arşiv 12-08-2004 1592 TKS Basın Bürosu
TUS Başkanı Nazmi Güzel:
Paylaş twittle
 

 

ARAŞTIRILMASI GEREKEN NOKTALAR VAR

22 Temmuz 2004 günü Haydarpaşa İstanbul seferini yapmakta olan Hızlandırılmış Tren Pamukova Mekece 183

 

 

ARAŞTIRILMASI GEREKEN NOKTALAR VAR

22 Temmuz 2004 günü Haydarpaşa İstanbul seferini yapmakta olan Hızlandırılmış Tren Pamukova Mekece 183. kilometrede DERAY (Trenlerin raydan çıkması) etmiş ve bu olayda ikisi demiryolu görevlisi olmak üzere 39 kişi hayatını kaybetmiş ve 100 dolayında yolcu ve tren görevlisi yaralanmıştır.

Bu olayın yankıları devam ederken bu kez Kocaeli Gebze Tavşancıl İstasyonu girişinde Ankara-Haydarpaşa seferini yapmakta olan Başkent Ekspresi ile Haydarpaşa-Sakarya arasında çalışan Adapazarı Ekspresi kafa kafaya çarpışması sonucunda 8 kişinin öldüğü ve 90 dolayında kişinin de yaralandığı üzücü kaza meydana gelmiştir.

Esasen, son bir ay içerisinde irili ufaklı 10 kaza meydana gelmiştir. Bunlar DERAY-Karambol (İki trenin kafa kafaya çarpışması), hemzemin geçitlerde vs. olarak ortaya çıkmıştır. Bu hadiseler nedeniyle TCDD'nin yine kamuoyundaki imajında önemli zedelenmeler oluşmuştur.

KAZA VE AKLA GELEN SORULAR

Tavşancıl kazasında sendikamızın elde ettiği verilere göre araştırılması gereken bazı hususlar vardır.

1-YOL
İstasyon 4 yoldan oluşmaktadır. 1. ve 4. yollar yük vagonları ile doludur. Bu yolların tren trafiğine açık olması gerekir. Ancak, Gebze Tavşancıl arasında mevcut ikinci yoldan (Güney yolu) yol seyrüsefere kapalı olup, bu bölgede tek hat tren işletmeciliği yapıldığından Tavşancıl istasyonunda tek yol mevcuttur.

2-SİNYALİZASYON
Tren kırmızı sinyale gelmeden yaklaşık 300 metre önce "sarı sinyali" yani, erken uyarı sinyalini görür. Ardından, kırmızı sinyali görür. Sarı sinyali gören makinist kırmızı sinyal için tedbir alır. Bu olayda iki sinyalin makinist tarafından fark edilememesi düşündürücüdür.

3-ATS
Bosna Hersek'ten alınan 20 adet elektrikli KONÇAR makinelerinde ATS sistemleri bizim ray bağlantılarında olan "Sabit Yer Moneti"ne uygun değildir. Bu nedenle ATS sistemi devre dışıdır. Bu sistemin, diğer sistemlerimizle uyumlu hale getirilip getirilmesi ayrı bir araştırma konusudur. Ancak bilinen şudur: ATS sistemi çalışıyor olsaydı sarı sinyali geçtiğinden itibaren devreye girecek, makinisti uyaracak ve bu kazayı da önlemiş olacaktı.

4-HAVA ŞARTLARI
Kaza günü ve öncesinde o bölgede hava şartlarının yoğun bir biçimde yağmurlu olması nedeniyle sinyaller arıza vermiş, sabah trenleri kırmızı geçişli ve bölge-zaman almak suretiyle seyrüseferlerini yapmışlardır. Hatta, Haydarpaşa'dan ve Ankara'dan hareket eden Başkent Ekspresi'nin buluştuğu Bozüyük İstasyonu'nda tren görevlilerinin ifadeleri, yolculukları esnasında sinyallerle ilgili trafiği etkileyecek şekilde sorun yaşadıkları şeklinde olmuştur.

5-RİSKLİ BULUŞMA
Tavşancıl-Gebze arası tek hat işletmeciliği yapıldığı bilinmektedir. Buradan anlaşılan kendi gidiş yolunda seyretmekte olan Başkent Ekspresi, Tavşancıl'dan itibaren geliş yolu boşaltılarak bu trenin sevki düşünülmüş yani, riskli buluşma meydana gelmiştir. Bu durumun kaza açısından da irdelenmesi gerekir.

Yukarıda ifade edilen nedenler sırf bu olaya mahsus, incelenmesi gereken ve araştırmaya muhtaç hususlardır. Bunların dışında demiryollarında meydana gelen hadiselerdeki artış nedenlerini gözden uzak tutmamak gerekir. Bunlardan en önemlisi, insan faktörüdür. Çünkü, demiryolu kaza vukuat cetvelleri incelendiğinde görülen sonuç; tüm bu hadiselerin personel hatası olarak değerlendirilmektedir. Özellikle, makinistlerimiz başta olmak üzere tüm faal personelin yorgun olduğu bilinen bir husustur. Makinistlerimiz, 30 bin voltluk yüksek gerilim altında, yorucu, yıpratıcı ve stresli bir görev yapmaktadırlar. Görev kabinlerinde klima imkanları dahi henüz sağlanmış değildir. Bu nedenle fiili hizmet süreleri 1 yıla karşılık 1,5 yıl kabul edilmektedir.

Ayrıca faal personelin her altı aylık periyotlarla "psiko-teknik" muayeneleri yapılarak, refleksleri, dikkatleri, görme ve sağlık durumları test edilirdi. Ne yazık ki, son yıllarda bu muayeneyi ülkemizde yapan ve meslek hastalıklarına karşı uzmanlaşmış Ankara Demiryolu Hastanesi SSK'ya devredilince, bu muayeneler de düzenli olarak yapılamaz hale geldi. Yeterli tren personeli ve makinist kalmadığı için, yeni eleman alımına izin verilmediği için kurum içinde başka hizmetlerde görevli olan personel, zamanla makinistliğe ya da faal görevlere transfer edilmekte ve bu elemanların beceri ve kabiliyetleri hizmetiçi eğitim yoluyla sağlanmaya çalışılmaktadır. Bu yolla, gerekli kalifiye elemanı sağlamak mümkün değildir.

Ezcümle, Demiryolunun en büyük sorunu, yaşlanmış ve yorgun yollar, yorgun araçlar, yorgun ve yetersiz personelle birlikte zor şartlar altında çalışanlarına karşı ayrımcılık yapan yönetim anlayışıdır. Acil çözüm için tedbirler alınmadığı ve demiryollarına gerekli önem verilmediği sürece bugünlerin demiryolları için iyi günler olduğunu vurguluyor; kamuoyunun, yöneticilerin ve çalışanların dikkatlerini bu konuya çekiyor, saygılar sunuyorum. 

Geri
İleri
  • 1

Önceki Haber / Sonraki Haber
Genel Başkandan
Misafihanelerimiz
Kamu-Sen TV
Kampanyalar

Genel Haberler

KÜLTÜR HİZMET KOLUNDA YETKİ TÜRK KÜLTÜR SANAT-SEN'DE KÜLTÜR HİZMET KOLUNDA YETKİ TÜRK KÜLTÜR SANAT-SEN'DE
28.05.2025
380
19 MAYIS RUHU SADECE GEÇMİŞİN HATIRASI DEĞİL GELECEĞİMİZİN DE TEMİNATIDIR 19 MAYIS RUHU SADECE GEÇMİŞİN HATIRASI DEĞİL GELECEĞİMİZİN DE TEMİNAT
16.05.2025
165
MARS Kartın Hazır MARS Kartın Hazır
18.04.2025
2747
ÖNCELİK MEMURUN ALIM GÜCÜNÜ YÜKSELTMEK OLMALIDIR ÖNCELİK MEMURUN ALIM GÜCÜNÜ YÜKSELTMEK OLMALIDIR
05.05.2025
275
  • Kamu-Sen
  • Ar-Ge
  • Kazanımlarımız
  • Genel Haberler
  • Sendikalardan
  • KVKK

TÜRKİYE KAMU-SEN © 2025 Tüm Hakkı Saklıdır. Sitemizde bulunan içerikler kaynak belirtilmek suretiyle başka sitelerde yayınlanabilir.

Adres: Erzurum Mahallesi Talatpaşa Bulvarı No : 160 Kat:7 Çankaya-ANKARA
haber@kamusen.org.tr | Tel : +90 312 424 22 00