08
08.01.2009 ÜLKEN Ä°ÇÄ°N, ÇOCUKLARIN Ä°ÇÄ°N, GELECEĞİN Ä°ÇÄ°N TÜRK MALI KULLAN!
Türkiye Kamu-Sen baÅŸlattığı kampanya ile "Türk malı" kullanımı konusunda kamuoyunu harekete geçmeye davet etti. Bu kapsamda "Daha Güçlü Bir Türkiye Ä°çin Türk Malı Tüketelim" sloganıyla baÅŸlatılan kampanyanın tanıtımı için basın toplantısı düzenlendi. Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı Bircan Akyıldız yaptığı konuÅŸmada Türkiye'de üretilen ürünlerin tüketilmesi, devletimiz ve kendi geleceÄŸimiz açısından hayati bir öneme sahip olduÄŸunu belirterek, "Türkiye Kamu-Sen olarak, yerli malı tüketilmesi konusunda vatandaÅŸlarımızı bilinçlendirmek, ülkemizde üretim yapan ve istihdam saÄŸlayan iÅŸletmeleri destekleyerek güçlenmelerini ve daha fazla iÅŸçi çalıştırmalarını saÄŸlamak amacıyla bir kampanya baÅŸlatıyoruz" dedi.
Kampanyanın hayati öneme sahip olduÄŸunu vurgulayan Türkiye Kamu-Sen Genel BaÅŸkanı Bircan Akyıldız konuÅŸmasını ÅŸöyle sürdürdü;
"Türkiye Kamu-Sen olarak bizler de siyaseti kullanmadan, siyasete alet olmadan, siyasi rüzgarları arkamıza almadan, mütevazi ama samimi bir kampanya baÅŸlatıyoruz. Bu doÄŸrultuda ulaÅŸabildiÄŸimiz bir tek vatandaşımız bile bizim için fark yaratacak, bizi amaçladığımız hedefe ulaÅŸtıracaktır. Bu nedenle bizlere destek vermek üzere buraya gelmiÅŸ bulunan tüm sivil toplum kuruluÅŸu temsilcilerine ve sesimizi kitlelere duyuracak olan siz deÄŸerli basın mensuplarımıza ÅŸükranlarımı sunuyor, hoÅŸ geldiniz diyorum. Kampanyamıza gösterdiÄŸiniz teveccühü, bu kampanyanın hedefine ulaÅŸması için atılmış büyük bir adım olarak gördüÄŸümü de mutlulukla ifade etmek istiyorum.
DeÄŸerli arkadaÅŸlar;
2006 yılında Türkiye'de ve dünyada ortaya çıkan göstergeler, bir ekonomik krizin belirtilerini taşımaktaydı. O tarihlerde yetkilileri bu konuda uyardığımızda, felaket tellallığı yapmakla suçlanmıştık. Oysa amacımız felaketi çağırmak deÄŸil, ülkenin bir buz dağına doÄŸru yol aldığını herkese anlatabilmekti. Bugün bu konuda ne denli haklı ve samimi olduÄŸumuz ortaya çıkmıştır. O dönemde bizi anlamakta güçlük çekenler, ÅŸimdi de ekonomik krizle ilgili olarak alınan tedbirlerin yetersizliÄŸini fark edememektedirler. Uyarılarımıza kulak tıkadıkları sürece de kendi kısır döngüleri ve çeliÅŸkileri içinde kaybolup gideceklerdir. YaÅŸamakta olduÄŸumuz krizin nedenleri ve boyutları, alınacak tedbirlerin de içeriÄŸini belirlemektedir. Ekonomik krizin tüm dünyayı aynı anda etkiliyor olması dolayısıyla ülkemiz, çözümü dışarıdan gelecek birkaç milyar dolar kredide deÄŸil, kendi iç dinamiklerinde aramak zorundadır.Dışarıdan gelecek her türlü etki, ülkemizi biraz daha dışa bağımlı hale getirecek, krizi belki öteleyecek ama etkilerini daha da artıracaktır. Bu nedenle ülkemizin öz deÄŸerlerine dönmesi ve vatandaÅŸlarımızın bu konuda bilinçlenmesi daha da önem kazanmıştır. Son bir yıl içinde ülkemizde faaliyet gösteren ve bizim insanımıza istihdam saÄŸlayan yüzlerce ÅŸirket kapanmış ya da faaliyetlerine ara vermiÅŸtir. Buna baÄŸlı olarak, iÅŸsiz sayısında bir yılda 300 bin dolayında artış görülmüÅŸtür.Ülkemizde üretim yapan ÅŸirketler kapanmazsa, çiftçilerimiz üretim yapmaktan vazgeçmezse, iÅŸsizlik artmaz, kriz derinleÅŸmez. Ä°ÅŸte, yaÅŸamakta olduÄŸumuz krizden çıkışın ipucu da burada yatmaktadır. Ülkemizde üretim yapan ÅŸirket ve kiÅŸilerin ürettiÄŸi mal ve hizmetlere olan talebin daralması, çalışanlarımızın iÅŸsiz kalmasına ve ekonomik kriz sarmalında daha karanlık bir döneme girmemize neden olmaktadır. Ülkemizde üretim yapanlar, toplumumuzun can damarı, nefes borusudur. Yerli malı yada Türk malı, adına ne dersek diyelim, ülkemizde üretilen ürünlerin ve üreticilerin desteklenmesi bu açıdan bakıldığında son derece önemlidir.Ürünlerin etiketine, ismine, markasına ve barkoduna bakmadan yaptığımız her alışveriÅŸ, iÅŸsizler ordusuna bir insanımızın daha eklenmesine neden olabilir.Ülkemizde üretilen ürünlerin tüketilmesi konusunda göstereceÄŸimiz hassasiyet ise kendimizin, eÅŸimizin, çocuÄŸumuzun, yakınımızın, komÅŸumuzun veya ülkemizin herhangi bir ferdinin iÅŸ bulmasını saÄŸlayacak önemli bir etkendir. Bilinçsizce dışarıda üretilen ürünleri tüketen iÅŸsiz vatandaÅŸlarımız, iÅŸsiz kalmalarının bir nedeninin de kendileri olduÄŸunu asla akıllarından çıkarmamalıdırlar.
Kısaca Türkiye'de üretilen ürünlerin tüketilmesi, devletimiz ve kendi geleceÄŸimiz açısından hayati bir öneme sahiptir. Türkiye Kamu-Sen olarak, yerli malı tüketilmesi konusunda vatandaÅŸlarımızı bilinçlendirmek, ülkemizde üretim yapan ve istihdam saÄŸlayan iÅŸletmeleri destekleyerek güçlenmelerini ve daha fazla iÅŸçi çalıştırmalarını saÄŸlamak amacıyla bir kampanya baÅŸlatıyoruz. Kampanya kapsamında kısıtlı bütçemizle hazırladığımız afiÅŸ, pankart ve çıkartmaları ülkemizin dört bir yanında kurumlara, iÅŸyerlerine, alışveriÅŸ merkezlerine dağıtarak, toplumumuzu bilinçlendireceÄŸiz. Bu konuda tüketicilerimize düÅŸen, karamsarlığa kapılmadan, tüketimden kaçınmadan, yerli malı kullanmak; yetkililere düÅŸen ise memur, iÅŸçi, çiftçi, emekli baÅŸta olmak üzere tüm tüketim kesiminin alım gücünü artırarak, tüketiciye destek olmaktır.
Bu kampanya kapsamında bizim ülkemizde üretim yapan, bizim insanımıza iÅŸ veren bir firmamızın bile ayakta kalmasını saÄŸlayabilirsek, bir tek vatandaşımızın dahi iÅŸini kaybetmesini önleyebilirsek, bir iÅŸsizimiz Türkiye Kamu-sen'in baÅŸlattığı bu kampanya sayesinde iÅŸ bulabilirse, bir tüketicimiz, Türkiye Kamu-Sen'in uyarılarını dikkate alarak yerli malı kullanmaya baÅŸlarsa, kendimizi Türkiye Kamu-Sen olarak amacımıza ulaÅŸmış sayacağız.
Çünkü bu kampanya onlar için hayati bir önem kazanmış olacak. Bizler karanlığa bir kibrit çaktık, sizlerin duyarlılığı ve milletimizin desteÄŸiyle herkes bu ışığa koÅŸacak ve karanlıklar aydınlanacaktır.
Yerli malı üretelim, yerli malı tüketelim, ürettiÄŸimiz mallara Türkçe isim verelim, hem dilimiz, hem malımız yaÅŸasın, insanımız iÅŸ, aÅŸ bulsun diyor; "Daha Güçlü Bir Türkiye Ä°çin Türk Malı Tüketelim" kampanyamıza tüm milletimizin destek vereceÄŸi umuduyla hepinize saygılar sunuyorum."
Kampanyaya TÜRK-Ä°Åž, TESK, TZOB, HAK-Ä°Åž, TÄ°SK VE TOBB'dan da destek geldi. Toplantıya katılımcı sivil toplum kuruluÅŸlarından temsilciler geldi.